Erasmus+ CELL sodelovalni vikend NARANGEO

Na OŠ Dramlje smo v sklopu CELL tematskega tedna, ki je ena od ključnih aktivnosti v Erasmus+ projektu CELL, izvedli sodelovalni vikend, ki smo ga poimenovali NARANGEO (NARavoslovej – ANGleščina- GEOgrafija).

21 učencev in učenk razdeljenih v tri skupine, ter sodelujoči učitelji smo v šolskih prostorih preživeli petkovo popoldne, noč in sobotno jutro 22. in 23.3. 2019. V tem času smo izvedli tri enourne delavnice, spekli pico, opravili krajšo Skype konferenco s partnerji iz Španije, pogledali film, poslušali pravljico za lahko noč, igrali odbojko in sodelovalno načrtovali ekskurzijo v tujino.

Rdeča nit vseh dejavnosti je bil periodni sistem elementov, ki v letošnjem letu praznuje 150 let svojega obstoja.  Na vsaki od delavnic so učenci spoznavali lastnosti drugih elementov in ob koncu »pokrili« večino sistema.

Tako so pri naravoslovju spoznali sedem elementov, ki jih vsakodnevno ne prepoznajo. Tem elementom je mentorica v predpripravi, iz različnih virov poiskala zanimive kemijske, zgodovinske, življenjske anekdote, ki jih je oblikovala v sestavljanko. Naloga vsake izmed skupin je bila, da poišče 5 povezav sedmim elementom s pomočjo IKT tehnologije in različnih knjižnih virov. Časovne omejitve niso imeli, so pa tekmovale skupine med seboj.

Drugi del naloge je bil povezan z igro spomin. Mentorica je pripravila igro z 21 elementi – ime in simbol. Učenci so se pri igri urili v pomnjenju imen in njihovih simbolov. Najboljši dosežek je bil 9 parov v skupini sedmih igralcev.

Na delavnici angleškega jezika so učenci najprej razvijali in preizkušali svoj kratkotrajni spomin. Podatke o imenu in najpogostejši rabi 15 osnovnih kemijskih elementov so 20 minut preučevali samostojno, nato pa s pomočjo mobilnih telefonov reševali kviz preko aplikacije Kahoot. Zapomnili so si resnično veliko podatkov in dokazali, da imajo ob primerni motivaciji neverjetno dober spomin!

V drugem delu delavnice pa smo sistem uporabljen pri periodnem sistemu prilagodili za bogatenje besedišča. Glede na film, ki smo ga gledali v petek zvečer (»The Martian«), katerega tematika je izrazito naravoslovna in vsebuje prvine fizike, kemije in biologije, so skupine iskale in obdelale besede povezane z vesoljem, potovanjem po vesolju in Marsom. Besede so zapisali, prevedli, opredelili besedno vrsto in ilustrirali na predlogo podobno tistim, ki jih imajo posamezni elementi v periodnem sistemu. Na steno so jih potem nalepili po skupinah in tako ustvarili nekakšen besedni periodni sistem, ki bo na ogled do konca šolskega leta.

Pri geografiji pa so učenci in učenke raziskovali zgodovinski izvor imen nekaterih elementov periodnega sistema. Delavnica je bila zastavljena kot lov na zaklad. Skupina je najprej dobila zemljevid OŠ Dramlje in periodni sistem elementov. Nato so dobili prvih 7 namigov, ki so vsebovali različne geografske sledi in so jih vodili do 7 učilnic. Tako so morali najti 7 modrih kuvert, ki so vsebovale uganke. Ko so našli vseh 7 kuvert so se lahko lotili reševanja ugank, rešitve pa so bili posamezni periodni elementi, katerih imena izhajajo iz zgodovine. Po uspešni rešitvi ugank so dobili novih 7 namigov, na katerih je bila številka učilnice in fotografija detajla iz učilnice, kjer so jih čakale nove kuverte z ugankami. Ko so našli vse kuverte in rešili vse izzive, so dobili zadnjo uganko, ki jih je vodila do zaklada. Na koncu so morali iz vseh 14 črk na ugankah sestaviti ključno besedo PERIODNI SISTEM. Sledil pa je le še pogovor o elementih, ki so jih odkrivali ter izvoru njihovih imen. Sliši se zapleteno, a je bilo sila zabavno in poučno!

V soboto po jutranji odbojki in tretji izvedbi delavnic, smo skupaj načrtovali še ekskurzijo v tujino, ki jo bomo izvedli enkrat v pomladnih mesecih. Mentor je s pomočjo spletne aplikacije Mentimeter, učence in učenke vodil skozi »brainstorming« in pridobil obilico idej, ki mu bodo v veliko pomoč pri končni organizaciji ekskurzije.

Sodelovalni vikend NEARANGEO je, sodeč po pozitivnih odzivih učencev in učenk, v celoti uspel in bo glede na interes otrok in odločitev mentorjev navkljub letošnjemu zaključku mednarodnega projekta CELL, v prihodnjih letih postal tradicionalen.

Mitja Logar, koordinator, OŠ Dramlje

One thought on “Erasmus+ CELL sodelovalni vikend NARANGEO

  1. Igor L. Lipovšek
    18. 4. 2019 at 17:19

    Bom prosil gospoda Hebarja, če deli geografsko izkušnjo v spletni skupnosti.