»Pedagoškega poslanstva ni mogoče ustrezno opravljati«

Učiteljica z masko. Vir: Pixabay

Učiteljsko združenje Slovenije je 5. oktobra, na svetovni dan učiteljev, obeležilo z vseučiteljsko konferenco. Predsednik združenja je po uvodnem nagovoru predstavil izvršilni odbor, ki je poročal o delu lanskega leta in programu za tekoče šolsko leto. Nato so temo »refleksija šolanja v prvih tednih novega šolskega leta» prevzeli učiteljice in učitelji. Povedano – da v predpisanih zdravstvenih razmerah ni mogoče ustrezno opravljati pedagoškega poslanstva – so strnili v naslednje točke:

1. Učitelji smo zaradi preobremenjenosti utrujeni; opravljamo delo tudi med odmori (npr. razkuževanje, varovanje) in veliko nadomeščamo, saj so predvsem zaradi protokolov v zdravstvu (in šolstvu) delavci pogosteje na bolniški. Bremeni nas odgovornost pred prenosom okužbe, saj vladni odloki in ministričine okrožnice zahtevajo, česar kot učitelji ne moremo vedno zagotoviti.

2. Učitelji poročamo o okrnitvi učnih ciljev in učnega procesa zaradi omejitve pedagoških in didaktičnih prijemov. Pri učenju jezika ni mogoče slediti nekaterim ciljem iz učnega načrta, saj maska onemogoča artikulacijo govora in opazovanje obrazne mimike, ki predstavljata pomemben del sporazumevalne zmožnosti. Prav tako trpita sodelovalno učenje in medvrstniška učna pomoč. Zaradi razmer je omejena tudi fizična dejavnost učencev/dijakov, ki je nepogrešljiva za aktivnost učenja. Namesto teh povečujemo nove »aktivnosti« pred zaslonom, ki bodo trajno priučene tudi po izrednih razmerah.

3. Učitelji opažamo porast vzgojne problematike; tudi kot posledico omejitev normalnih odnosov med mladostniki. Sprašujemo se o spremembi vzgojnih ciljev obnašanja (npr. izogibanje medčloveškim stikom) in ravnanja (npr. povečevanje uporabe embalaže) zaradi varnostnih ukrepov.

4. Učitelji smo zaskrbljeni zaradi spremenjenih odnosov med učitelji – zmanjševanje običajnega sporazumevanja, rednih sestankov in konferenc ima posledice. Tako komunikacija kakor pouk na daljavo nista zgolj kvalitativno slabša, temveč tudi povečujeta individualizacijo.

5. Učitelji verjamemo, da je vedno treba delati v dobrobit otrok. Nekateri priznavajo, da zato včasih kršijo navodila ali jih prilagodijo, da se ne bi v celoti odrekli svojim etičnim in pedagoškim načelom. Strinjamo se, da mora biti tudi v teh časih stiske vodilo: Kaj je učiteljeva temeljna odgovornost in poslanstvo?

Konferenco so zaključili z vabilom na prihajajoča mesečna (če bodo razmere dopuščale) predavanja z razpravo, na katerih bodo poglobili in razširili šolska obzorja. Vabijo vse učitelje, da se jim pridružijo.

Povzeto s facebooka.