Moodle 4.0 – nova različica Moodla

Pri Moodlu so razvili novo različico LMS (learning management system), sistema za upravljanje učenja, ki bazira na novejšem izgledu in intuitivni postavitvi delov strani. Prav to povzroči, da je uporaba te strani tako za učitelje kot tudi učence lažja. S tem se zmanjša število motečih elementov zaradi česar se posledično lahko bolj posvetimo delu.

Nov sistem je zastavljen tako, da je lažji za učence, saj se fokusira primarno na učenje. Za učence je torej lažja prioritizacija učnega materiala in nenazadnje tudi lažje zaključevanje določenega poglavja. Stran je zastavljena tako, da je do vsake podstrani minimalno število klikov, hkrati pa zelo hitro lahko opazimo tudi čakajoče naloge, ki so posebej označene. Poleg tega so zmanjšali potrebo po uporabi kolesca in posledično zmanjšali količino vsebine na eni spletni strani – kar ima za učenca učinek, da se lažje skoncentrira na dano snov, ki je razdeljena na manjše dele. Poleg tega pa ima učenec še možnost skrčitve določenega dela strani – torej, da skrije material, ki ga trenutno ne potrebuje in s tem zmanjša število motečih elementov na ekranu.

Moodle 4.0 vključuje tudi hiter pregled rokov za oddajo na Glavni strani, hkrati pa dovoljuje planiranje in načrtovanje nalog v koledarju. Ima tudi posebno podstran, kjer so zbrani vsi tečaji, ki se jih trenutno učenec udeležuje – skupaj s prikazno sliko, za hitrejšo navigacijo. Ima tudi možnost seznama, kjer lahko nemudoma označimo katere naloge smo že opravili.

Novosti pa niso le za učeče se, temveč tudi za učitelje. Moodle 4.0 ponuja velik nabor aktivnosti na voljo učiteljem, izmed katerih lahko izberejo tisto, ki najbolj ustreza njihovemu predmetu ali učnim ciljem. Zaradi boljše postavitve strani, ki spominja na mobilno postavitev, je izbira primernih aktivnosti in dodajanja delov aktivnosti hitro in preprosto. Poleg tega lahko učitelj spodbuja tudi sodelovanje in vključevanje v učni proces z dodanim video konferenčnim programom BigBlueButton, kjer lahko delimo avdio in video vsebine, ima pa tudi funkcionalnost delitve predstavitve, razdelitve udeležencev v skupine, pogovora in deljenja vsebine na beli tabli. Obveščanje učečih pa je poenostavljeno – obvestimo jih lahko preko emaila ali preko Moodlove aplikacije za telefon. Zaradi prenovljene oblike je Moodle primeren tako za uporabo z miško in tipkovnico, kot tudi za uporabo na mobilnem telefonu.

Izven dela, ki je usmerjen na učenje pa ima Moodle še dodano vrednost za učitelja in sicer možnost poljubnega poročila o dosedanjem delu. Lahko izberemo, katere vrednosti želimo imeti v poročilu in katere podatke želimo agregirati. Še več kot to, nam Moodle dovoljuje tudi sestavo urnika za tvorjenje poročil in njihovo deljenje z drugimi udeleženci v organizaciji.

Vir novice je bila slednja stran, kjer je na voljo tudi demo verzija Moodle 4.0, kjer lahko preizkusite vse nove funkcionalnosti – avtorji novega sistema so veseli vseh potencialnih testerjev, saj lahko le tako ugotovijo in odkrijejo morebitne pomanjkljivosti. Za prijavo ne potrebujete registracije, saj so za ta namen že pripravljeni računi za testiranje.

Več o tem si lahko preberete na strani: https://moodle.com/moodle-4/