Podkast Digitrajno izobraževanje

Na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje pripravljamo podkaste z naslovom Digitrajno izobraževanje, ki so plod sodelovanja med Službo za digitalizacijo izobraževanja in RTV SLO. Pred kratkim je izšla druga epizoda podkasta z naslovom »Učenje v digitalni dobi«, danes pa je izšel tretji del podkasta, v katerem z gostoma razpravljamo o tem, kako lahko podpremo otroke pri učenju.

Epizoda podkasta “Učenje v digitalni dobi ” se osredotoča na vpliv tehnologije na sodobno izobraževanje. Gosta sta dr. Uroš Ocepek in Nina Jelen, nagrajena učitelja, ki delita svoje poglede na to, kako tehnologija spreminja in izboljšuje učno izkušnjo v razredu. Tema pogovora na podkastu so koristi uporabe digitalnih naprav pri poučevanju, izzivi, s katerimi se soočajo učitelji, ter pomen digitalne pismenosti in varnosti za današnje otroke in mladostnike. Skozi njune izkušnje raziskujemo priložnosti, ki jih prinaša izobraževanje, podprto z digitalno tehnologijo, in delimo primere dobre integracije tehnologije v učni proces.

Rdeča nit tretjega podkasta z naslovom »Kako lahko podpremo otroke pri učenju« je vpliv tehnologije na učenje. Kako se učenci danes učijo? Kako tehnologija vpliva na učenje, učence, učitelje in šole? Ali je bolje, da se učenci učijo iz tiskanih ali elektronskih učbenikov – ali pa celo samo z umetno inteligenco? To so le nekatere teme, ki so naslovljene s sogovorcema, dr. Alenko Lipovec, redno profesorica za didaktiko matematike na Pedagoški fakulteti in Fakulteti za naravoslovje in matematiko na Univerzi v Mariboru, in Kristijanom Perčičem, ki je zaposlen kot vodja inovacij pri Pošti Slovenije, v preteklosti pa je delal kot učitelj športne vzgoje in kot svetovalec, izobraževalec učiteljev in vodstev šol za uporabo digitalnih tehnologij v izobraževanju. Oba gosta sta sodelovala tudi pri prenovi interaktivnih učbenikov na portalu eTorba.

V podkastu se je pogovor dotaknil tudi vprašanja učenja z elektronskimi viri. Poudarili smo, da se časa preživetega na telefonih skorajda ne da zmanjšati, je pa bistveno, kaj otroci in mladostniki na telefonu počnejo. Otroke in mladostnike je tako treba opolnomočiti za uporabo virov, ki jih obkrožajo, vključno z branjem in učenjem na zaslonu.

Med temi temami se dotaknemo tudi prednosti uporabe interaktivnih gradiv pri učenju. Izpostavili smo možnost prilagajanja učnih vsebin in posledično uporabe raznolikih učnih metod za posamezne učence, skladne z njihovimi potrebami, možnost vključevanja različnih pristopov in orodij, prednosti uporabe tovrstnih orodij za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, predvsem pa zmanjševanje teže šolskih torb.

Sogovorca podcasta sta osvetlila tudi proces nastajanja učbenika, ki je izjemno kompleksen proces in vključuje sodelovanje številnih strokovnjakov (avtorjev, urednikov in oblikovalcev).

V svetu, ki je vse bolj prežet s tehnologijo, je pomembno, da smo odrasli mladim vzor tudi na tem področju. Zato vas vabimo k poslušanju podkasta, kjer boste našli odgovore na  različna vprašanja; od tega, kako lahko podpremo otroke in mladostnike pri učenju v digitalnem svetu, kako prepoznati kakovostne učne vire do tega kako lahko z njimi pripravimo otroke in mladostnike za vseživljenjsko učenje, ki jih bosta od njih zahtevala družba in trg dela. Pridružite se razpravi in prisluhnite epizodam podkasta Digitrajno izobraževanje!