Inovativna pedagogika 5.0: sistematičnost v razvoju in uporabi IKT kompetenc učencev in učiteljev

JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina in IP 5.0

JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina in IP 5.0

Na JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina smo že krepko zakorakali v dejavnosti projekta Inovativna pedagogika 5.0. Če je bilo prvo leto projekta namenjeno predvsem ustvarjanju ogrodja za nadalnje dejavnosti in pridobivanju osnovnih IKT kompetenc, se v drugem letu osredotočamo na sistematično nadgradnjo teh znanj skozi praktično delo, usmerjeno učenje in poglobljeno razvijanje veščin.

Prilagojeno izobraževanje za vse stopnje kompetentnosti

Pomemben poudarek letošnjega leta je individualizacija izobraževanja. Tako učenci kot učitelji se izobražujemo glede na svojo raven kompetentnosti. Pri učencih razvijamo konkretna in usmerjena znanja, spretnosti ter stališča, ki so potrebna za uspešno navigacijo v digitalni dobi. Pristopi, ki jih uporabljamo, združujejo teoretična izhodišča z igrivimi in raziskovalnimi metodami, kar dodatno motivira tako učence kot učitelje.

DSC 2348 1
Učitelji se učimo

Algoritmično mišljenje: prvi koraki k programiranju

Ena od osrednjih tem drugega leta je uvajanje osnov algoritmičnega mišljenja. Učenci spoznavajo, kako “razmišlja” računalnik, in skozi teoretične in praktične vaje osvajajo prve korake k dejanskemu programiranju. Uvajamo tudi pristop računalništva brez računalnika, ki na igriv in razumljiv način predstavi osnovne koncepte računalništva, kot so teorija informacij, kompleksnost, algoritmi, kriptografija, razvoj tehnologij…

DSC 2355
Sodelujemo

Izobraževanje učiteljev: želja po raziskovanju in igrivosti

Učitelji se redno izobražujemo v sodelovanju z zunanjimi institucijami, zavodi in podjetji, še posebej dragocena pa so tista bolj intimna izobraževanja znotraj našega kolektiva. Pri enem od zadnjih, ki smo jih izvedli, smo nadgrajevali svoja znanja na področjih informiranja, kodiranja in programiranja. Inovativni pristopi, ki smo jih pridobili v zadnjih letih, ne spodbujajo le intelektualnih sposobnosti, temveč tudi igrivost in radovednost. Pravzaprav smo bili navdušeni v tolikšni meri, da smo nove metode in ideje uporabili že naslednji dan, saj nismo mogli čakati na formalno načrtovane dejavnosti, ki jih imamo načrtovane v bližnji prihodnosti.

DSC 2360
Vsi pomagamo

Prihodnji koraki: dnevi dejavnosti in redni pouk z digitalnim pridihom

Že naslednjih tednih bomo torej z učenci izvajali dneve dejavnosti, ki bodo namenjeni ciljno usmerjenemu razvoju digitalnih kompetenc. Digitalne vsebine bodo vključene tudi v redni pouk, saj želimo učencem ponuditi celovito in praktično učenje, ki bo povezano z realnim življenjem in delovanjem v digitalnem svetu. Po izkušnjah prvega leta vemo, da tovrstni projekti ne le izboljšujejo digitalne veščine, temveč tudi povečujejo motivacijo učencev za učenje in krepijo njihovo samozavest.

DSC 2363
V akciji

Razvoj kot gonilo učenja

Projekt Inovativna pedagogika 5.0 je dokaz, kako pomembno je vlaganje v razvoj digitalnih kompetenc vseh udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa. Naša šola bo še naprej spodbujala kreativnost, inovativnost in raziskovalni duh. Odziv, ki smo ga prejeli s strani učencev pa več kot jasno kaže, da smo na pravi poti.