
1
V sklopu projekta i-Šola smo na OŠ Cirkulane-Zavrč formirali štiri inovativne oddelke. V teh oddelkih poskušamo pri učencih sistematično krepiti digitalne kompetence, ki jih predvideva referenčni okvir DigComp 2.2.
Inovativne oddelki so 1.a in 1.b ter 2.a in 2.b. Okvir digitalnih kompetenc DigComp 2.2 je zastavljen zelo široko. V kolikor bi v osnovnih šolah želeli v celoti krepiti vse digitalne kompetence, ki jih okvir predvideva, bi potrebovali obvezni predmet, kjer bi kompetence sistematično nadgrajevali. V inovativnih oddelkih, ki smo jih prijavili, pa je to praktično nemogoče. Kompetence, ki jih v teh oddelkih krepimo, smo skrbno in premišljeno izbrali. V teh oddelkih pretežno krepimo naslednje kompetence:
- 1.1 Brskanje, iskanje in filtriranje podatkov (predvsem v 2. razredih)
- 2.1 Interakcija z uporabo digitalnih tehnologij (predvsem v 1. razredih)
- 2.5 Spletni bonton
- 4.3 Skrb za zdravje in dobrobit
- 4.4 Varstvo okolja
Zakaj smo se odločili, da bodo inovativni oddelki 1. in 2. razredi? Razlog je preprost. V drugi triadi lahko učenci izberejo Neobvezni izbirni predmet računalništvo – ali podobne vsebine iz RAPa. V tretji triadi pa lahko učenci izbirajo med obveznimi izbirnimi vsebinami iz področja računalništva.
Delo poteka tako, da ima vsak inovativni oddelek na voljo 1 uro na teden v računalniški učilnici. Ostale ure, kjer se omenjene kompetence krepijo, pa se opravijo v njihovih matičnih učilnicah. V računalniški učilnici skrbi za krepitev omenjenih kompetenc učitelj računalništva v sodelovanju z razrednikom, v matični učilnici pa razrednik oziroma vsi ostali učitelji, ki v teh oddelkih poučujejo (učitelj tujega jezika npr.).
Za krepljenje digitalnih kompetenc učitelji sledijo načrtu, ki ga je na VIZu pripravil razvojni tim projekta i-Šola. Prav-tako se učitelji poslužujejo t.i. vzorčnih učnih scenarijev, ki so srčica projekta i-Šola. Spodaj nekaj slik, kjer učenci spoznavajo osnovno rokovanje z računalnikom. V najnižjih oddelkih je nujno, da učenci usvojijo premikanje miškinega kazalca, da spoznajo funkcije levega in desnega miškinega gumba, da razumejo delovanje in funkcijo tipkovnice, itd. V ta namen se poslužujemo ARNESovih Interaktivnih vaj za učence.

