
Na OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici smo organizirali tehniški dan oz. i-dan na temo ” Dan varne rabe interneta”, kjer so se učenci udeležili različnih delavnic, ki smo jih pripravili v sodelovanju z Društvom za zdravje srca in ožilja Slovenije v okviru programa ODKLOP in nekaj delavnic, ki smo jih izvedli sami.
Učenci 6. in 7. razredov so se udeležili delavnic, ki so jih izvedle izvajalke v okviru programa ODKLOP:
- delavnica z naslovom Kritična pismenost: učenci so se naučili prepoznavati neresnice na spletu in preverjati informacije. Spoznali so tudi, kako so slike na spletu lahko spremenjene.
- delavnica z naslovom Odnosi v digitalnem svetu: učenci so se naučili spletnega bontona in etike ter se ozaveščali o spletnem nasilju. Preko praktičnih vaj so spoznali težave, povezane s pisno komunikacijo na spletu.
- delavnica z naslovom Skupnost in digitalno: učenci so preko različnih socialnih iger krepili povezanost v razredu in vrstniško podporo. Ozaveščali so komunikacijo v spletnih skupnostih, kot so Viber, WhatsApp in Snapchat.
Učenci 8. in 9. razredov pa so se najprej udeležili delavnice Izzivi in tveganja umetne inteligence, kjer smo skupaj raziskovali prednosti in slabosti umetne inteligence. Najprej smo preverili znanje, ki ga že imajo v zvezi z umetno inteligenco. Sledil je ogled pogovorne oddaje in prispevka o deep fake novicah. Po zanimivi razpravi so učenci 8. razreda ustvarili plakate v Canvi, s katerimi so prikazali svoje ugotovitve ter na ta način hkrati razvijali digitalne kompetence 3.1 – ustvarjanje digitalnih vsebin.
Učenci 9. razreda so se poleg delavnic o umetni inteligenci udeležili tudi delavnice Ozaveščen uporabnik spleta. Učili so se, kako ustvariti močna gesla, varno nakupovati na spletu in se zaščititi pred različnimi spletnimi tveganji. Tako so razvijali digitalno kompetenco 4. – varnost.
Tehniški dan je bil zelo uspešen in poučen, saj so učenci pridobili dragoceno znanje o varnosti na internetu in se naučili, kako se zaščititi pred različnimi spletnimi tveganji. Delavnice so bile z vidika duševnega zdravja tudi preventivne narave, saj so učenci razvijali nenasilne komunikacijske veščine, krepili medsebojno povezanost v razredu in pridobili pozitivne izkušnje socialne interakcije v živo, ki naj bi nadomestila tisto, ki poteka preko spleta.