
Projekt B-RIN:
Otroci se igrajo s fotografijo in spoznavajo pomen gesel
Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.
Univerza na Primorskem je vodilni partner projekta B-RIN, vodja projekta je dr. Sonja Čotar Konrad z UP PEF. V projekt je vključenih 10 vrtcev in šol med njimi tudi Vrtec Mavrica Brežice, ki ga vodi ravnateljica dr. Silvija Komočar
Oddelek Barvice iz Vrtca Mavrica Brežice z vzgojiteljicama Alenko Kvartuh in Romano Iveta so prvo leto vključeni v projektu B-RIN. V okviru projekta so otroci skozi zabavno in poučno dejavnost spoznavali svet digitalne tehnologije. V okviru učnega scenarija »Z geslom v foto studio« so se otroci, stari od 4 do 6 let, naučili, kako uporabljati mobilni telefon za ustvarjanje portretov. Poleg tega so spoznali pomen gesla kot skrivne kode, ki varuje njihove osebne podatke. Skozi igro so ugotovili, da gesla ne smejo deliti z nikomer razen z zaupanja vrednimi odraslimi, kot so starši ali vzgojitelji.
Dejavnost se je začela z motivacijsko uganko, kjer so otroci ugotavljali pravilno zaporedje barv, da bi odprli skrivnostno škatlo. Nato so se spremenili v male fotografe in z mobilnimi telefoni posneli portrete svojih prijateljev. Skozi postopek prenosa fotografij iz telefona na računalnik so otroci spoznali, kako si digitalne naprave med seboj izmenjujejo podatke. Obisk foto studia, kjer so morali za prevzem svojih portretov uporabiti geslo, je bil vrhunec dejavnosti.
Otroci so se naučili, da digitalna naprava ni namenjena samo zabavi, temveč je učinkovito orodje tudi za učenje in ustvarjanje. S fotografiranjem in risanjem manjkajoče polovice portreta so razvijali domišljijo ter likovne sposobnosti. Dejavnost je otrokom omogočila, da na igriv način razumejo osnove digitalne varnosti in povezovanja naprav, kar je ključna veščina za njihovo prihodnost.




