
Na OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica, PŠ Zgornja Ložnica, smo v 6. razredu pri pouku slovenščine brali odlomek iz znanstvenofantastične povesti Stopinje po zraku avtorja Leopolda Suhodolčana. Učenci so se potopili v svet domišljije, hkrati pa razvijali svojo ustvarjalnost skozi različne dejavnosti, ki so bile tako poučne kot tudi zelo zabavne. Posebno pozornost smo namenili tudi razvijanju digitalnih kompetenc in učencem omogočili, da literarno vsebino doživijo na več ravneh – od branja do samostojnega digitalnega poustvarjanja.


Najprej smo se pogovorili o značilnostih fantastične pripovedi, nato pa glasno prebrali izbrani odlomek in ga skupaj analizirali. Učenci so se navdušeno vživljali v like Naočnika in Očalnika, ki sta jih popeljala v skrivnostni svet nadnaravnih pojavov. Sledilo je ustno in pisno obnavljanje, kar je prispevalo k poglobljenemu razumevanju besedila.
Največ navdušenja pa je poželo poustvarjanje, kjer so učenci sami napisali svojo pripoved, ki je morala vključevati elemente znanstvene fantastike ali čarobnosti. Pokazali so izjemno mero ustvarjalnosti. Ker smo vključeni v projekt I-šola, kjer si prizadevamo za razvoj digitalnih kompetenc, smo dejavnosti nadgradili z uporabo spletnega orodja Canva. V njem so učenci ustvarili plakat, s katerim so promovirali svojo zgodbo, ali strip, kjer so v vsaj štirih sličicah prikazali dogajanje v svoji pripovedi.

Svoje izdelke so z veseljem delili med sošolci, se medsebojno ocenjevali in si podajali vrstniške povratne informacije. Učenci so pri delu zelo uživali in presenetili z izjemno domišljijo ter sposobnostjo samostojnega ustvarjanja.