
V sklopu projekta i-šola posebno pozornost posvečamo uvajanju digitalnih kompetenc (DigComp 2.2), na šoli OŠ Sveti Jurij ob Ščavnici pa letos prav posebej načrtno v inovativnih oddelkih, to so 1., 3. in 6. razred. Tako smo pri matematiki v 6. razredu (letos tudi kot prvič inovativni oddelek v projektu) načrtno uvajali interaktivni delovni zvezek in interaktivne vaje Mladinske knjige (MK) na portalu ucimse.com.

¨Na portalu je za učitelje tudi učiteljski vmesnik, ki učitelju omogoča spremljanje aktivnosti učencev z vaše šole po razredih in oddelkih (učenci morajo imeti podatke o šoli, razredu in oddelku vpisane ob registraciji). Učiteljski vmesnik nudi:
- dostop do seznama nalog za izbran razred/predmet
- vpogled v število registriranih učencev na vaši šoli in v določenem razredu;
- učitelj lahko umakne učenca iz izbranega oddelka. Učencu se ob tem pošlje sporočilo.
- vpogled v splošne (anonimne) podatke o aktivnosti učencev pri reševanju interaktivnih nalog;
- določitev obdobja spremljanja aktivnosti učencev na portalu, pri čemer jim lahko pošljete navodila za delo in spremljate reševanje vsakega posameznika.
- možnost označitve določenih nalog (učencem vidno v okviru spremljanja z navodili)
- časovno filtriranje rezultatov spremljanja, izpis rezultatov, samo za označene naloge
- učitelj lahko (max 30) učencem pošlje sporočilo. Dokler je vklopljena možnost pogovora, učenci lahko nanj tudi odgovorijo.¨ (https://www.ucimse.com/ucitelji/, 20.4.2025)
V aplikaciji je tako možnih več aktivnosti a za začetek se je bilo potrebno registrirati.
V okviru i-šole tako razvijamo digitalno kompetenco 2.6 Upravljanje digitalne identitete. Učenci v digitalnih okoljih (ucim.se) ustvarijo in upravljajo profile za osebno in šolsko uporabo:
- V digitalnem okolju zna ustvariti in upravljati profil,
- Premisli o prednostih in tveganjih, kadar upravlja več različnih digitalnih identitet,
- Zaveda se, da se digitalna identiteta nanaša na metodo ugotavljanja istovetnosti uporabnika na spletnem mestu ali uporabi spletne storitve.
Predvidevala sem, da učenci znajo uporabljati brskalnik in poiskati poljubno spletno stran, aplikacijo in uporabljati nekatere osebne profile ter se znajo vpisati v svojo e-pošto. Potek prve učne ure bi torej bil:
- Registracija na ucimse.com in prijava (ustvarjanje dovolj močnega gesla),
- Vpis aktivacijske kode za delovni zvezek,
- Pregled nalog (in vaja),
- Odjava.

Aktivnosti za registracijo smo sicer mislili nameniti le eno uro pa smo potem ugotovili, da bomo porabili kar več časa.
Že pred delom v rač. učilnici so bili učenci večkrat povprašani glede uporabe interaktivnih delovnih zvezkov na MK. Tretjina učencev se je tako pri uri brezhibno prijavila in reševala vaje, sami izbirali težavnost ter prav tako pomagala sošolcem.
Nekaj učencev pa je bilo tudi zelo počasnih, že pri samem tipkanju. Uporaba ‘fizične’ tipkovnice jim ni bila blizu. Učencem tudi ni domača uporaba e-pošte. Smo še iskali uporabniška imena in gesla. Že za prijavo v e-pošto bi lahko porabili eno šolsko uro.
Učencem se je pri registraciji zaustavilo pri:
- zapisovanju e-naslova (izpuščanje znakov, presledki, šumniki, pikice, pomišljaj, afna),
- izbira šole (niso se znašli v spustnem meniju),
- brez potrditvenega mejla v e-pošti, prihajali so z veliko zakasnitvijo,
- aktivacijska koda je neveljavna, (pri večkratnem zaporednem tipkanju učenci niso opazili, da so že prijavljeni in so se želeli kar naprej na novo registrirati in so se obračali v krogu, nakar je sistem zablokiral),
- izbrati dovolj močno geslo.
Večino težav smo reševali sprotno in prišli do uspešne registracije. Ker smo se v procesu registracije tako zapletli, da nismo več uspeli vstopiti v portal, nam je v tretjini primerov pri težavah z registracijo in aktivacijsko kodo nudila pomoč Podpora MK. Podpori Mladinske knjige se tudi prav lepo zahvaljujem za sodelovanje, predvsem pa za ažurno reševanje težav.

Sicer pa so učenci, ki so vstopili v portal ucimse.com brez težav našli vaje in jim sledili, so navdušeni nad interaktivnimi nalogami, kot tudi z zgodbo, ki se odvija v ozadju. Učenci namreč s pravilno rešenimi nalogami dobijo zlatnike s katerimi kupujejo dodatke za gradnjo in opremo svojega otoka.
Vaje na otočjih so tako postala pomembna občasna popestritev naših matematičnih ur ali pa tudi domače naloge.
Cilj za nadaljnje ure je, da se učenci samostojno prijavijo v interaktivne vaje, naloge rešujejo in v portalu uporabljajo orodje za komunikacijo. In to ne samo pri matematiki, ampak tudi pri drugih predmetih in razredih.